• 0232 290 91 35 [ info@koldayklinik.com ]

HİZMETLER

Menopoz
    Menopoz Tanısı

Menopoza geçiş döneminde gebelik ve düzensiz kanamalara sebep olabilen hastalıklar ayırt edilmelidir. Bu nedenle düzensiz adet gören hastaların adetin 3. günü alınan kanında FSH, LH hormon düzeyleri artmışsa tanı daha erken ve kesin konmuş olur. FSH değeri 40 pg/ml üzerinde ise tanı kesindir. FSH değeri 25–40 arasında ise menopoza giriş sürecinin başladığı ancak seyrek de olsa yumurtlama ve gebelik olabileceği unutulmamalıdır.

Menopoza girdikten sonra, yani son adetin üzerinden 1 yıl geçtikten sonra ortaya çıkan vaginal kanamalar kesinlikle normal bir durum değildir ve mutlaka bir kadın hastalıkları doktoruna gitmek ve biopsi aldırmak gerekmektedir. En sık sebep östrojen azlığına bağlı olarak vagen ve rahim iç dokusunun kırılganlaşmasıdır. Fakat öncelikle nedenin kanser olmadığının ayırt edilmesi gerekir. Bu nedenle muayenede vaginal ultrason ile rahim iç tabakasının kalınlığı ölçülür ve çoğunlukla rahim içinden parça alınarak (biopsi) patolojiye gönderilir. Tanı amacıyla histeroskopi de (bir kamera yardımıyla rahim içinin görüntülenmesi) yapılabilir.

Tedavi sebebe yöneliktir ;

Östrojen azlığına bağlı vajinal atrofide lokal krem veya ovül,
    Vajinal enfeksiyon için antibiyotik,
    Rahim içi duvarı kalınsa ve biopside de bir patolojik durum varsa histerektomi uygulanır.

• Gebelik & Doğum

Gebelik & Doğum

• Jinekoloji

Jinekoloji